Valladolid en Chitzen Itza - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu Valladolid en Chitzen Itza - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu

Valladolid en Chitzen Itza

Door: Mariet donderdag 20 november

Blijf op de hoogte en volg Mariet

21 November 2014 | Mexico, Cancún

Vanmorgen stonden we om 08.00 uur alvoor het hotel het was een drukte van belang het was de dag van de revolutie nationale feestdag ,alles was versierd en de wegen waren afgezet,om 09.00 uur begon de ceromonie de vlag werd gehezen en het volkslied werdgezongen.
dit alles was voor het hotel op het centrale plein in het centrum.
De optocht was een kleur rijk schouw spel, met muziek korpsen en alle takken van de bevolking liepen mee.
sport spel en dienst verleningen.
Het was al 11.00 uur en het ging maar door.

wij besloten om verder te reizen .
naar Chitzen Itza waar de grootste Maya tempels staan, en onder wereld erfgoed vallen.
het was niet zo heel ver rijden eerst inchecken bij de volgende Hacienda geweldig mooi had maar 28 kamers en allen in een grote tropische tuin gelegen.
WE konden via een pad naar de tempels lopen,en daar was het heel druk maar zeer indruk wekkend.
Er werd ook heel veel hand snij werk aa geboden en borduur werken enz.
naeen aa tal uren weer terugnaar de Hacienda en genoten verder van de dag.
morgen vrijdag gaan we naar Merida 130 km van hier.
En blijven daar 3nachten.
wordt vervolgt.
groetjes Mariet en Johan.