Playa del Carmen 3 december - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu Playa del Carmen 3 december - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu

Playa del Carmen 3 december

Door: Mariet

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 December 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Hallo lieve mensen in het koude NL,
We hoorden al dat het stampotten buffet in de Heemhof was geweest hmm nou daar hebben wij nu ook zin in.
We zijn nu vanaf vrijdag in Playa del Carmen het was maar 75 km rijden daar nr toe en we hebben weer een prachtig hotel aan de rand van het centrum.
met een terrasje voor de kamer wat aan het zwembad zit!
Het ontbijt is bij de buren wel apart Brasil steak house super ontbijt buffet is de 1e x rest vd hotels werd het aan tafel geserveerd.
Het barst hier vd winkels en restaurants,dus we hebben ons al lekker vermaakt.
De hoofd straat is een gezellige lange straat zonder verkeer 8En die hebben we al vaak gelopen we wilden een fiets huren maar ze vroegen wel heel veel voor een klein roestig fietsje 100 $ borg en wilden ook nog paspoort mooi niet we doen alles lopen goed te doen.
Er is een luxe kant met hotels en shopping centers en restaurants,en gewoon leuke betaalbare zaken.
Mexicaans eten is lekker maar wel soms erg scherp,de wijn is heel duur ,diebij AH € 5,00 kost is hier wel € 45,00 was me al bekend ,we houden het bij een lekker pilsje.
We hebben ook al een paar strad dagen gehad ook daar moet je eerst achter komen,zaten weer aan de verkeerde kant!
Haha bedje incl drank en eten kon je bestellen 850 pesos €51,00 maar dat was snel op! Maar we lagen wel op de 2e rij vanaf water.1e was 1000 pesos! € 61,00.ondertussen wel goedkoper gevonden, aan de kant waar boten vertrekken naar het eiland Cozumel.
Er zijn maar 2 stranden rest is van de hotels.

We zijn dinsdag al vroeg met de boot naar Cozumel gegaan om te snorkelen.
Het was 40 min varen met een grote Catamaran,het deinde behoorlijk.
Daar werden we opgwacht door hostess en gingen in een kleine glas boot met 12 pers.
Na instructies en een kleine 15 min varen langs grote Cruise schepen die er dagelijks aan meren.(alleen al in dec 122 stuks)
Snorkels op gedaan en het water in het was mooi veel vissen en koralen.
na 30 min weer in de boot ,Oeps er was maar een kort trapje en ik kon er niet op komen!
Na behulp vd kapitein die ook mee was in het water,kon ik op zijn knie staan en zo de boot in pffff de 2e jump heb ik niet gedaan Johan wel die had er ook moeite mee was ook wel komisch.
Maar we hebben het toch mooi weer geflikt!!
na terug komst was er een behoorlijke regen bui,na nog wat geshopt en hapje,zijn we om 16.00 uur weer met boot gegaan het goot nog steeds .
Was in avond weer heerlijk weertje.
vandaag rustig dagje en al vast wat in pakken.
zat 12.00 uit checken en 19.50 vliegen zo 31.20 hopen we dan weer in ons Koude NL te zijn ook heel veel zin in.
weer naar onze Jean en vertroetelen e gezellig samen zijn voor de feest dagen.
dikke kusss en groetjesvan ons en tot gauw.

• 04 December 2014 - 09:17

Margreet :

geweldig deze onderneming en heel grappig die foto van jullie met snorkelen,verdiend wel een mooi plekje in jullie huisje,of als kerstkaart!
    Geniet nog maar effe van de warmere temperatuur,want hier is het inderdaad bar koud,3 graden overdag en s

• 04 December 2014 - 21:27

Joop:

Hallo Lui (tjes) ,

Mooie foto's hoor wel een beetje jaloers,maar in onze sauna is het ook even Mexico, voor mij.
    Heb jullie tijdens deze vakantie gevolgd,en het was heerlijk om te zien dat jullie erg genieten.
    Ga zeker nog een aantal dagen door met leuke dingen doen

Groetjes Joop

• 04 December 2014 - 22:27