Merida 21 tm 23 nov - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu Merida 21 tm 23 nov - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu

Merida 21 tm 23 nov

Door: Mariet

Blijf op de hoogte en volg Mariet

25 November 2014 | Mexico, Cancún

Daar zijn we weer na 3 dagen in Merida,
Grote stad het was erg druk en warm maar heel gezellig.
Het hotel lag in het historisch centrum en het was een voormalig nonnen convent rond 1500!
Het was heel nostalgisch en gezellig een Oase in de drukke stad!
En klein met 20 kamers,er werd gevraagd met ontbijt wat je wilde eten,dat was heel goed,en hele lieve senioren die ons bedienden.
vrijdag eerst op verkenning door de stad,en leuke mensen ontmoet.
Het weekend zou er een groot volks feest zijn.
zaterdag zijn we eerst naar de kust van de Golf van Mexico gereden naar Celestun National park,daar gingen we met een kleine boot het water op, we hebben pelikanen en grote zilver reigers,arenden en Flamingo's en nog meer vogels.gespot.
En we gingen met de boot een mangrove bos in,dat was heel bijzonder ook konden we er uit om een kleine
wandeling te maken op een vlonder.
daar zagen we ook nog een kleine krokedil.
na 2 uur waren we weer aan wal.
EN zijn we nog naar het dorp Celestun gereden en aan het strand gegeten heerlijk genieten.
maar moesten nog weer een 2 uur terug rijden dus konden we niet te lang blijven.
zat avond was het feest in het centrum wegen afgesloten en er was overal muziek. gezellig uit geweest.
zondag relax dagje en nog lekker zWemmen in de tuin van het hotel.
na de middag naar het centrum en daar wasmuziek dans en het hele plein stond vol metkramen met handwerk enz.
rond 18,00 uur trompet geschal en het politie korps kwam aan marcheren geweldig,en 6 P mannen haalden de Mexicaanse vlag naar beneden met veel muziek.
nou we hebben veel mee gemaakt die 3 dagen geweldig mooi.
maandag al vroeg weer op weg naar UXMAL de Maya stad
dit was niet zo ver daar waren we al rond 12 uur weer in een prachtig groot hotel resort.
we zijn gelijk naar de MAYA stad gegaan en ook nog naar een Chocolade plantage,waar we een ritueel van de Mayas hebben bij gewoond prachtig heel bijzonder.
Maar daar hebben we gefilmd en veel fotos gemaakt.
Nu morgen dinsdag moeten we 340 km rijden naar de andere kant van Mexico de Caribische kust en blijven daar in Tulum 2 nachten.
Daarom nu een lang verslag jullie zien en horen het wel weer.
Lieve groetjes Van ons
En Agatha doe Jean maar een dikke knuffel van ons alles is prima.

zaterdag zijn we naar Celestun gereden dat was wel

• 25 November 2014 - 09:56

Annie Massage: