verslag van Johan - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu verslag van Johan - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu

verslag van Johan

Door: johan

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 Juni 2015 | Thailand, Pattaya

Bangkok, 5 juni.
Nog wat over gister avond. Behoorlijke vergissing gemaakt bij diner. Leek ons leuk en makkelijk om in ins hotel wat eten.... Eerst behoorlijke communicatie problemen met restaurant personeel, reden... ons chinees is niet toerijkend genoeg en het engels van die lui ook niet! Bestellen van hapje vergde dus wat inspanning van ons, wat bijna wat Johan betrof tot opstappen. Met wat hulp van andere medewerkster toch wat weten te bestellen, smaakte redelijk, maar voor Thaise begrippen pittig geprijsd!
Goed, 5 juni dan maar weer. Na een goede nachtrust, goed bed en geslapen tot 08.00uur, naar het ontbijt. Het was een combinatie van Chinees en Europese keuken. Onze eerste ochtend in Bangkok nu, eerst maar wat brood en Mariet klein chinees hapje, wat haar goed beviel. Gebakken eitje/ommeletje, sapje en slechte koffie. Maar voldaan gevoel!
Met de taxi wilden we naar het kon.paleis, daar waar ook de liggende, 48 meter lange boedha ligt. Deze zeer groot uitgevallen dame is en echte trekpleister voor de Boedhisten en andere touristen. Op de blote voetjes door de tempel, waar overal kleine (geld)offertjes gebracht kunnen worden. De dames beentjes en schouders bedekt en de mannen worden met rust gelaten. Voor we het tempel-complex binnengingen hebben we eerst nog een paar lekkere, kleurige linnen, lange broeken gekocht. Dit voor het geval dat ook Johan aan de lange broek zou moeten. Grote maten zijn hier wat schaars verkrijgbaar.