vertrek Pattaya - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu vertrek Pattaya - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Mariet Bijkerk- Jens - WaarBenJij.nu

vertrek Pattaya

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Mariet

15 Juni 2015 | Thailand, Hua Hin

Pattaya / Cha Am 12 juni.
We hebben de wekker vandaag een keer gezet, omdat we om 10.00 uur worden opgepikt voor de reis van Pattaya naar Cha Am. Gisteravond het meeste al in de koffers gedaan, dus nu vanmorgen nog de restjes.. We gaan na het wassen en aankleden naar het ontbijt. Zoals alle dagen hier good food! Direct even geregeld bij de receptie dat ze om 09.30 uur koffers komen halen, een hele sjouw,vd trappen 1e etage.  Als we daarna  bij de kamer binnen komen  gaat de telefoon. De receptie; Of het vanavond half tien was of vanmorgen....Geregeld, klein misverstandje.nog ff  tandenpoetsen en  wachten op  de bagagesjouwers. Na de afdaling naar begane grond en aankomst receptie, maken we daar even schoonschip wat betreft de achterstallige kosten, wasserij en "kleine maaltijd" van eergister avond. Dan gaan we in afwachtende houding, wachten op de komst van de taxi naar Cha Am, vlakbij Hua Hin, aan de andere kant van de Golf van Thailand. We wachten... en wachten... en om kwart over tien maar even bellen naar reisbureautje.... Ze zijn onderweg! O.K. wachten we toch nog even.... en nog even en nog even... Ook een medewerker van de receptie vraagt of hij nog even moet bellen, wat wij wel graag willen. En ja hoor, nog steeds onderweg.. komt met 10 minuten! Tegen 11.00 uur komt dd taxi voorgereden en loopt receptie medewerker naar de chauffeur en ziet
Patt/Cha Am 12 juni vervolg 1
De receptie medewerker ziet dat het een oude vriend van hem is, dus het effect van aan-spreken en ongenoegen uiten is weg. Direct zegt de chauffeur dat z'n baas 11.00 uur had gezegt..... Nou snel de koffers in de auto en er zelf ook maar in! We zitten vrij snel op iets wat op een autoweg/snelweg lijkt. Al snel bemer-ken we dat de chauffeur een wat zenuwachtig rechtervoetje heeft. Gelukkig hebben we een sterke maag, anders had de chauffeur al snel mee kunnen genieten van onze laatste maaltijd. Een discrete opmerking of de auto geen cruise control heeft, wordt niet opgepakt. Op zich rijdt de chauffeur, ongeveer 45 jr?, wel redelijk veilig, dat is ook al wat waard! De chauffeur heeft 3/4  van het dashboard vol staan met Boedha beeldjes en aan de binnenspiegel hangen ook zo'n 20 lachende afbeeldingen, die ook allen een sterke maag lijken te hebben. Die schommelen ook constant heen en weer.... Soms heb je de neiging om even weg te dutten, maar weet niet hoe onze maag zich gedraagt "als we er even niet bij zijn". Ook iets lezen of op het tablet typen lijkt geen goedplan! Na 2 uurtjes wordt er even een plaspauze ingelast. Is ook wel nodig eigenlijk, ondanks dat we onderweg maar niets hebben gedronken. En weer verder richting Cha Am. Na nog een uurtje rijdt de chauffeur naar een tankstation en tankt 30 ltr LPG, voor een bedrag van 440bath, ongeveer € 13,= (ong € 0,30 ltr). Dat zijn even andere prijzen dan in Nederland. (Zie vervol 2)